8 Haziran 2012 Cuma

Moda Deliliği!



Şu hayatta anlamakta en çok zorlandığım şeydir bu moda veya trend, artık siz hangisini söylemeyi seviyorsanız. Güzelim kadınların kendilerine yakışmayan şeyleri "aa x bundan giyiyordu geçenlerde, vallahi ne yalan söyleyeyim, bende bastırdım parayı aldım hahahayytt" diyerek vücutlarına geçirmeleri, saçmalık olarak geliyor bana.

Bakın mesela şu üstteki resimler. Hollywood ünlüleri nasıl eşarp takıyor?

Yahu sırf Hollywood ünlüleri eşarp takıyor diye, eşarp takmak zorunda mısınız?

Hele şu hipster meselesi. Yahu ben hatırlarım, ilkokulda "gözlük beni çirkin gösteriyor" diyerek gözlük takmamak için diretenleri. Şimdi bakıyorsun, numarasız gözlükler satılıyor her yerde. Ulan ne gerek var? Aksesuar diyorlar birde buna. Gözlük bir ihtiyaç ürünüdür, aksesuar değil. Fantezi ürünü de olabilir tabi. Kocanızla iş yeri fantezisi yapmak istiyorsanız, alın evet, iş görebilir. Ama ben sırf bu sebepten soruyorum bu tipleri gördüğümde;

- Gözler bozuk sanırım?
+ Yok gözlerim rahatsız değil benim.
- Peki neden gözlük takıyorsun?
+ Eee yeni trend bu, herkes takıyor görmüyor musun?

Peki neden? Sorsan askerlik olaylarına da kıldır bunlar. Yahu sen fark etmeden birilerinin askeri olmuyor musun?

Ben neden askerlik yapıyorum? Vatanı milleti korumak sanırım. Bilmiyorum yani. Yapmak zorundasın diyorlar, yapıyorum. Peki seninle benim aramda ki 7 farkı bulabilir misin?

Ben kamuflaj giymek "zorundayım", sen saçma salak bir müzik grubunun solistinin giydiği hırkayı giyiyorsun. Sırf o giyiyor diye. Onu giymeye mecburmuşsun gibi hissediyorsun içinde.
Ben o kamuflajı görev sürem boyunca giymek "zorundayım", sen haberlerde gördüğün "bu mevsimin en trend rengi kırmızı olacak" diyen adam tekrar fikir değiştirip, "şu renk bu mevsim moda olacak" diyene kadar kırmızı almak zorundasın. O beyaz ceketin sana yakıştığını hissedip, almak istediğinde o adam belirecek kafanda. Ne demişti adam? "Bu yaz erkekler blazer ceket değil, kot ceket giyecek!"

Bak ne kadar aynıyız değil mi? Bana komutanım "o kamuflajı giyeceksin" dediği için giyiyorum, sen modacın o tarzı işaret ettiği için.

Yahu Victoria dönemi İngiltere'si değil ki bu! Kraliçe hangi rengi giyerse, sende o rengi giymek zorunda değilsin yani.

Siyah moda diyorlarsa, beyaz giyeceksin. Farklı renkler olmasa, hayatın tadı olur mu? Düşünsene herkesin siyah giydiğini. Beyaz giymezsen fark edilebilir misin?

Hepiniz bir kadının/adamın zevklerine göre giyiniyorsunuz. Hatta kilonuzu bile ona göre ayarlıyorsunuz. "Bilmem hangi model şu bedenmiş, bende o bedene ulaşana kadar yemek yemiyorum" diyorsunuz. Estetik denen şeye binlerce TL harcıyorsunuz. Sırf "Angelina Jolie gibi dudaklarım olsun diye" bıçak altına yatıyorsunuz çekinmeden.

Sürü balığı değilsiniz ki siz. Aynı renk olmak, aynı suda yüzmek zorunda değilsiniz.

Hayır, sırtınızdan para kazanıyor bu insanlar onu bile göremiyorsunuz...

Bak, aç şimdi en çok tıklanan modacı hanım kızın sayfasını. Belirli bir markanın ürünleri hep. Belli ki o markadan para alıyor. Sırf sen o mağazadan alışveriş yap diye, sana o modaymış gibi gösteriyor. Şimdi yeni bir akım başlattılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder